24/7 beschikbaar: 0032 475 82 70 76
Over heel Vlaanderen
Meestal binnen 30 minuten ter plaatse
24/7 beschikbaar: 0032 475 82 70 76
Over heel Vlaanderen
Meestal binnen 30 minuten ter plaatse

Algemene voorwaarden

ALGEMENE VERKOOPSVOORWAARDEN
  1. Behoudens andere overeenkomst, zijn enkel de algemene verkoopsvoorwaarden van huidige factuur van toepassing.
  2. Geen enkele opdracht zal worden aangevat zonder terugzending van een ondertekende en gedateerde bestelbon en betaling van een voorschot van 50%.
  3. Behoudens verborgen gebrek, dient elke klacht m.b.t. de geleverde goederen en of gepresteerde diensten, op straffe van nietigheid, per aangetekend schrijven worden verstuurd binnen de 24 uur na ontvangst van de werkbon.
  4. Alle facturen zijn contant betaalbaar of per bankoverschrijving krachtens overeenkomst genomen in gemeen overleg bij het ondertekenen van de offerte/bestelbon.
  5. Behoudens anders schriftelijk overeengekomen, zijn de vermelde goederen op huidig document contant betaalbaar.
  6. Elke onbetaalde factuur 8 dagen na de vervaldag, zal zonder voorafgaande ingebrekestelling verhoogd worden met een nalatigheidsintrest van 1% per maand.
  7. Schadebeding : in geval van niet-betaling van de factuur op de vervaldag, zal de hoofdsom worden vermeerderd met 15% met een minimum van 50.00 € ten titel van schadebeding.
  8. Alle geschillen zullen uitsluitend voorgelegd worden aan de Brusselse rechtbanken.
  9. Het niet betalen van een factuur op de vervaldag heeft de onmiddellijke opeisbaarheid van alle verschuldigde bedragen tot gevolg, welke ook de vooraf overeengekomen betalingsfaciliteiten waren.
  10. In geval een betalingsherinnering is verstuurd, zal de factuur worden verhoogd met 15 € + btw als kosten voor herinnering.
  11. De cliënt erkent conform artikel 1583 van het Burgerlijk Wetboek dat alle goederen onze eigendom blijven tot volledige betaling van de aangerekende prijs, de intresten en eventuele kosten.
  12. Toepassing van btw-percentage van 6% mbt werken aan privéwoningen ingevolge de bepalingen van het KB van 18 juli 1986 aangepast KB van 20 juli 1970 die het percentage van belasting op toegevoegde waarde vastlegt en de verdeling bepaalt van de goederen en diensten van deze percentages.  Het percentage van 21% is enkel van toepassing voor diensten zonder plaatsing van materiaal. Eveneens voor alle vennootschappen die houder zijn van een BTWnummer, VZW, nieuwbouw.
  13. Voor kleine schade aan de deur tijdens de werken kan de slotenmaker niet verantwoordelijk worden gesteld.
 
CONDITIONS GENERALES DE VENTE
  1. Sauf convention contraire et expresse, seules sont d’application les conditions générales et particulières de la présente facture.
  2. Aucune prestation ne sera entreprise sans qu’un bon de commande ne nous ait été renvoyé daté et signé et qu’un acompte de 50% ne nous ait été versé.
  3. Sauf vice caché, toute réclamation relative aux marchandises fournies ou aux services prestés doit, sous peine de nullité, nous parvenir par lettre recommandée dans les 24h de la réception de la facture.
  4. Toutes les factures sont payables au grand comptant ou par virement bancaire décision prise de commun accord lors de la signature du devis/bon de commande.
  5. Sauf stipulation contraire écrite, les marchandises renseignées sur le présent document sont à payer au grand comptant.
  6. Toute facture non payée 8 jours après son échéance portera, de plein droit et sans mise en demeure préalable, un intérêt de retard de 1% par mois.
  7. Clauses pénales : en cas de non paiement de la présente facture à son échéance, la somme due en principal sera majorée de 15% avec un minimum de 50.00 € à titre de clause pénale.
             Tous les litiges seront soumis exclusivement au tribunal de Buxelles .
  1. Le défaut de paiement d’une facture à l’échéance rend immédiatement exigibles toutes les sommes dues, quelles que soient les facilités de paiement accordées préalablement.
  2. Si un rappel de paiement devait vous être adressé, cette facture sera majorée de 15 € htva pour frais de rappel.
  3. Le client reconnaît conformément à l’art. 1583 du code civil, que les fournitures restent notre propriété jusqu’au paiement intégral du prix additionné des intérêts et frais éventuels.
  4. Application du taux de tva de 6% aux travaux immobiliers affectés à des logements privés en vertu des dispositions de l’arrêté royal du 18 juillet 1986 modifiant l’arrêté royal n° 20 du 20 juillet 1970 fixant les taux de la taxe sur la valeur ajoutée et déterminant la répartition des biens et des services entre ces taux. Les 21% ne s’appliquent que pour des dépannages de services sans placement du matériel.
             Egalement pour toutes sociétés possédant un numéro de TVA, ASBL, bâtiment neuf.
  1. Pour des petits dégâts à la porte pendant les travaux, le serrurier ne peut être tenu comme responsable.
 
General Terms and Conditions of Sales
  1. Unless agreed otherwise, only the general terms and conditions of current invoice will apply.
  2. No service shall be delivered until receipt of a signed and dated order form and payment of an advance of 50%.
  3. Except in case of latent defects, every complaint concerning the delivered goods and services, under penalty of being null and void, needs to be addressed via registered mail, within 24 hours following the receipt of the work order.
  4. All invoices are to be paid cash or through wired transfer, as previously agreed upon before signing the offer/ order form.
  5. Unless otherwise agreed to in writing, the merchandise detailed on present document is to be paid in cash.
  6. Should client fail to make payment within 8 days, he will automatically be in default of payment, and without prejudice or any other right or remedy available to the seller, interest on late payment of 1% will be due.
  7. Penalty clause : in case of failure to make payment of present invoice within due date, the principal amount will be increased by 15% with a minimum of 50.00 € as penalty clause. Jurisdictions located in Brussels are exclusively competent to settle any legal dispute that may arise.
  8. Failure to pay the invoice within due date will immediately render all other outstanding debts due for payment, regardless of the prior agreed terms of payment.
  9. All reminders shall automatically entail, in addition to payment in full, 15 € excluding V.A.T. for reminder fees.
  10. The client agrees, in accordance with article 1583 of the Civil Code, that property of merchandise shall not pass to the buyer until full payment of the invoice, with interests and additional expenses.
  11. Application of V.A.T. of 6% on construction work for private housing in accordance with dispositions of the royal decree of 18 July 1986, modifying the royal decree n° 20 of 20 July 1970, setting rate on the Value Added Tax and determining the repartition of the goods and services of these rates. The 21% is only applicable for breakdown services without placing of goods.
            This applies equally for all companies in possession of a V.A.T. number, non-profit organization, or new constructions.
  1. For small damages made to the door during the works, the locksmith cannot be held responsible.